Wniosek dotyczący wymiany nawierzchni na asfaltową istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Obroki od ul. Witosa do ul. Wiśniowej (270 m) oraz przylegającego przejazdu rowerowego przez wjazd na parking Lidla.

Taki wniosek wpłynął do nas od Zarządu Ulic i Mostów z wniosku p. P____ L____ złożonego w ramach naboru wniosków do Budżetu Obywatelskiego na rok 2021.

Wniosek dotyczy wymiany nawierzchni na asfaltową istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Obroki od ul. Witosa do ul. Wiśniowej (270 m) oraz przylegającego przejazdu rowerowego przez wjazd na parking Lidla. – Koszt szacunkowy: 306 240 zł

Istniejaca droga rowerowa w stronę ulicy Witosa (Lidla)

Istniejąca droga rowerowa w stronę ulicy Wisniowej

Rekomendacja Zarządu co do opinii jest negatywna.
Znajdująca się na objętym wnioskiem odcinku nawierzchnia z kostki betonowej (w tym jej profil) są w zadowalającym stanie i nadają się do jazdy rowerem.
(Widoczne na powyższych fotografiach.)

Przywołane w treści wniosku „Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej” przyjęte zostały przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w styczniu 2019 roku, a więc po powstaniu ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Obroki.
Ponieważ wspomniane „Standardy…” nie przewidują tego rodzaju nawierzchni na ciągach pieszo-rowerowych, w opinii Zarządu należy wymienić nawierzchnię ciągu, lecz dopiero wówczas, gdy zaistnieje konieczność jej kompleksowego remontu lub modernizacji, związanych ze spodziewaną przebudową układu drogowego w rejonie ulic Obroki i Wiśniowa zgodnie z zapisami mpzp dla obszaru po byłej KWK „Kleofas”

Fragment Spodziewanej przebudowy układu drogowego zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.

W opinii Zarządu brak jest podstaw dla wydatkowania środków publicznych na wykonanie wnioskowanego działania, w związku z czym rekomendacja Zarządu co do opinii jest negatywna.


W głosowaniu nad uchwałą nr 149/2020.
Głosowano: 6 głosów za, 0 przeciw, 3 wstrzymujące się, przy 9 obecnych.

Szczegóły projektu tutaj